November 13, 2018, 01:54:05 PM

Author Topic: I need a cheap ($500) new computer - help pls!  (Read 10578 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FireOpal

  • *
    • View Profile
  • Primary Game: WoW
  • Secondary Game: Diablo 3
I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« on: August 29, 2018, 05:00:39 PM »
I can build it if I have to.. but that's a pain in the butt.  I can use my old monitor so don't need that right away.

I found this which is pretty cheap
https://www.bestbuy.com/site/cyberpowerpc-gamer-ultra-desktop-amd-fx-series-8gb-memory-amd-radeon-rx-560-1tb-hard-drive-black/6225212.p?skuId=6225212.

Otherwise, any suggestions?  or build specs (ugh)  I basically want to get it asap. tired of not being able to run games I buy, at home.
Currently installed: WoW, ESO, Neverwinter, W101, P101, GW, GW2, DCUO, EQ2, SWTOR , LoTRO - Diablo3, Dragon Age 1, Torchlight 1 &2, KoAmalur, Sims 2&3 plus 100+ casual games ....

Offline Glagnar

  • *
  • Memeber since 2005
    • View Profile
  • Primary Game: Star Citizen
  • Secondary Game: Diablo 3
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #1 on: August 29, 2018, 06:42:21 PM »
Yeah looks like a decent PC expect you will need atleast 16GB of ram to run some games.
« Last Edit: August 29, 2018, 06:45:41 PM by Glagnar »

+


BF2--BF3--BF4- Wesleysnipez
AOC- Glagnar Aquilonian Guardian,EX  AOC officer (Ret)
WoW --Glagnar, Drawf Paladin (Ret)
SWG -- Isshraccor, Master Teräs Käsi/Master Pistoler & Master Smuggler (Ret)
SWTOR-retired

Offline FireOpal

  • *
    • View Profile
  • Primary Game: WoW
  • Secondary Game: Diablo 3
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #2 on: August 30, 2018, 02:44:54 AM »
16? well it's got 8.  guess i'll need to see if it's got extra slots or if the ram can be upgraded at some point.  it's affordable and gotta be better than my laptop lol. 
Currently installed: WoW, ESO, Neverwinter, W101, P101, GW, GW2, DCUO, EQ2, SWTOR , LoTRO - Diablo3, Dragon Age 1, Torchlight 1 &2, KoAmalur, Sims 2&3 plus 100+ casual games ....

Offline FireOpal

  • *
    • View Profile
  • Primary Game: WoW
  • Secondary Game: Diablo 3
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #3 on: August 30, 2018, 03:34:36 AM »
This one is $700 but it's beefier and has a better gpu.  ram is dd4... but it's gotta be shipped. heh

https://www.digitalstorm.com/configurator.asp?id=1864480

ugh this stuff makes my head hurt
Currently installed: WoW, ESO, Neverwinter, W101, P101, GW, GW2, DCUO, EQ2, SWTOR , LoTRO - Diablo3, Dragon Age 1, Torchlight 1 &2, KoAmalur, Sims 2&3 plus 100+ casual games ....

Offline Jetah

  • *
  • \o/
    • View Profile
  • Primary Game: Other
  • Secondary Game: None
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #4 on: August 30, 2018, 10:52:37 AM »
At $560 the pc posted isn’t a bad price. I’d suggest getting 16g of RAM and a SSD. I don’t think it includes Windows 10.



https://www.wepc.com/builds/best-gaming-pc-under-500-guide/


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Discord Invite Link Post
Star Citizen Referral - http://rsi.jetah.tv
Warframe Referral - http://warframe.jetah.tv
Fractured MMO Referral - http://fractured.jetah.tv
Can't get a SSL cert unless I have web hosting.. this sucks!

Offline Croaker

  • *
  • AKA Rambo
    • View Profile
  • Primary Game: Other
  • Secondary Game: Star Citizen
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #5 on: August 30, 2018, 02:02:35 PM »
That first PC will get the job done. I wouldn't expect miracles from that AMD RX560 though. It's nothing special. I would look for something with a GTX1070 in it myself. Maybe a GTX1050Ti (which competes nicely with the RX560 and even outperforms it in some games if not most games.)

8GB of ram will get you by for sure. 16GB is nice to have but you can always upgrade it later by adding another stick or two if the mobo has the dimm slots.

As a gamer you should focus on no less than 8GB DDR3 or DDR4, the best GPU you can buy and a solid quad cpu.

Both links you provided are decent computers. My money would go to the second PC just because it is the more powerful machine.
« Last Edit: August 30, 2018, 02:05:38 PM by Croaker »
You might know me as......Rambo



Offline FireOpal

  • *
    • View Profile
  • Primary Game: WoW
  • Secondary Game: Diablo 3
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #6 on: August 30, 2018, 05:09:05 PM »
yeah that's kinda what i was thinking.. the digital storm one.. for a little extra (well after the bits and bobs probably more), plus it's got 600w PS so less to buy to upgrade later heh.  maybe they'll have a sale this weekend... :D

I did see that build one, but ugh.  it's been years since i built my own pc and i really don't want to do that again. love thermaltake cases tho! 

I appreciate all the suggestions!  Hopefully, soon I'll have a new rig and save my laptop for casual games. poor thing needs a rest. hehe
Currently installed: WoW, ESO, Neverwinter, W101, P101, GW, GW2, DCUO, EQ2, SWTOR , LoTRO - Diablo3, Dragon Age 1, Torchlight 1 &2, KoAmalur, Sims 2&3 plus 100+ casual games ....

Offline Jetah

  • *
  • \o/
    • View Profile
  • Primary Game: Other
  • Secondary Game: None
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #7 on: August 31, 2018, 09:31:52 AM »
I’ll mention we’re pretty close to holiday sales if you can wait another few months.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Discord Invite Link Post
Star Citizen Referral - http://rsi.jetah.tv
Warframe Referral - http://warframe.jetah.tv
Fractured MMO Referral - http://fractured.jetah.tv
Can't get a SSL cert unless I have web hosting.. this sucks!

Offline Glagnar

  • *
  • Memeber since 2005
    • View Profile
  • Primary Game: Star Citizen
  • Secondary Game: Diablo 3
Re: I need a cheap ($500) new computer - help pls!
« Reply #8 on: September 01, 2018, 02:14:08 AM »
Yeah I had 3 premade Dell PC in my time then my last one died and made this one I'm on and love it.

For sure atlest get SSD in it and if price is reasonable 16GB of ram but 8 should still work if you meed to save money.

+


BF2--BF3--BF4- Wesleysnipez
AOC- Glagnar Aquilonian Guardian,EX  AOC officer (Ret)
WoW --Glagnar, Drawf Paladin (Ret)
SWG -- Isshraccor, Master Teräs Käsi/Master Pistoler & Master Smuggler (Ret)
SWTOR-retired